maandag 16 januari 2012
Chiang Mai markten
Het tempo 'tempels bekijken' ligt redelijk laag in Chang Mai ... We blijven meestal steken op een van de marktjes die de stad rijk is :de night bazaar, de zaterdagsmarkt, de zondagsmarkt, Warorot markt... Drukke en gezellige bedoeningen waarop we tussen de Thai meeschuifelen langsheen de kraampjes met allerhande prullaria. Met allerhande prullaria in onze valies tot gevolg natuurlijk....
Voor Mina en Voggo is het een ontdekkingsparadijs, want om de haverklap duwt er wel iemand een 'brol'-hebbedingetje in hun handen, in de hoop dat papa en mama toehappen.
Gisteren zijn we wel, in de gietende regen (de eerste echte grote regenbui op deze reis trouwens) op een fiets gesprongen en hebben we een fantastische tocht rond Chang Mai gemaakt. De kindjes zaten elk op een aanhangfiets, wat de pret al helemaal niet meer kon drukken ( de fietsroute was gelukkig zo plat als een vijg). Al heel snel was de lucht opgeklaard en hebben we in een recordtempo 25 km afgelege, tussen de velden, langs de restanten van de oude stad, doorheen piepkleine gehuchten. Prachtig gewoon. Met onze tong op onze tenen hebben we nadien een middagslaapje van zo'n drie uur gedaan waardoor we tegen de avond weer in de startblokken stonden voor een (lekker lange) nieuwe avondmarkt!
Sinds deze morgen (nota bene 6 uur vroeger!) moet ik waarheidsgetrouw zeggen dat ik 38 jaar ben. Voor de eerste keer in m'n leven heb ik dat gevierd met een bezoek aan de zoo. Viggo was vooral onder de ondruk van een paar stenen toekans (daarvoor gaan we dus naar de zoo). Hij speelt nu de hele tijd dat hij een toekan is en heeft zelfs een nest gebouwd waarop hij eieren uitbroedt. Mina daarentegen vond de jaquar geweldig wat nu wel voor bloedige taferelen zorgt. Bij onze terugkomst van de zoo stond er een taartje in onze kamer waarop "To Mr. Yusuf Farhat". Mina super teleurgesteld want dat taartje zag er heerlijk uit. Gelukkig ging het om een vergissing en stond er in de kamer van Mr. Farhat een taartje met "To Kim" op. En het was heerlijk! Wat kunnen de Thai goed koken! Dat wordt dieten straks terug thuis.
Vanavond nog eens een avondmarkt afschuimen. Viggo kan gelukkig zijn nest verlaten want hij heeft voor een babysit gezorgd!
Kim
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
enige optie: alles daar laten en jullie rugzakken vullen met alle reistrofeeën van Mina en Viggo :=). Hebben aan je gedacht gisteren bolletje, een mega 38 gewenst! bene en co
BeantwoordenVerwijderenik dacht dat mr farhat op smeltje sloeg, fart-hat... smeltje, proficiat met je 38 en tot binnenkort voor het live-verslag,
BeantwoordenVerwijderenwouter en de rest van de menage...