Bangkok ! Wat een stad ! Geweldig als je het mij vraagt. Over al krioelt het, bruist het, leeft het. Een stad met veel tegenpolen zoals elke grootstad, maar een stad die heel wat te bieden heeft.De rivier met de boten en de longtails die er als gekken op racen, de tuktuks die nog sneller racen, de taxi's in alle kleuren, de tempels, het eten en de kraampjes, de mensen, de skytrain, de markten waar je echt alles maar dan ook alles vind,... Mina en Viggo vonden het de max zoals ze zelf zeiden. Vooral het vuurwerk op oudejaar was indrukwekkend voor deze twee jonge mensjes. Om half twaalf hebben we ze wakker gemaakt (zoals afgesproken) om te gaan kijken. Ons hotel lag aan de rivier, waardoor we een prachtig zicht hadden op al het vuurwerk. Vanuit verschillende delen van de stad werd vanalles ontstoken. Alle kleuren en vormen en knallen. Je voelde het kruit zelfs op je hoofd neerdwarrelen. Ook de 40m lange liggende gouden buddha was een topper voor de kids."Is dat echt goud ?" en het paleis van de koning natuurlijk "woont hij hier echt ? Is hij thuis ?"
De eerste januari zijn we 's avonds Chinatown ingetrokken. Fantastisch ook. Op elke vierkante cm was bijna iets interessants te zien, het leven daar is een gevoel en sensatie die bijna niet te beschrijven is. Van haaievinnen tot varkenskoppen en reusachtige vissen in giga-aquaria. En stilstaande file om 21u.Voor Viggo was de rit nadien naar het hotel in een tuktuk wel het echte hoogtepunt. Ze zijn hier anders dan in Koh Lanta. De brommer staat vooraan en de bak waar je in zit hangt er achter ipv er naast - ze lijken makkelijker mee te rijden :). viggo genoot met volle teugen, en Mina al niet minder. Met een denkbeeldig stuur luid meebrullend met de brommer. Eigenlijk hebben we in drie dagen veel te veel beleefd om nu even neer te pennen. Voor Viggo en Mina mocht Bangkok nog wel even blijven duren (voor mij ook eigenlijk), maar we hadden vooraf al plannen gemaakt om naar Cambodia te gaan: Siem Reap en de tempels van Angkor ( die ik mij vooral herinner vanuit de Jommekes-klassieker). Michel








































Geen opmerkingen:
Een reactie posten